Wednesday, April 25, 2012

Censuren har slagit till

Inlägget "Ett med tiden" som handlar om skolan har censurerats av granskningsnämnden


Ett inlägg av mig angående skolan har av granskningsnämnden blivit censurerad, jag skulle vara ofantligt tacksam att få en förklaring till vad censuren bestod i. Det jag kritiserade var inriktning på att ändra skolans form istället för att koncentrera sig på undervisningens innehåll.

För att belysa skolans otidsenliga undervisning tog jag exemplet från TV ”Bättre än en femteklassare” där vuxna människor som har lyckats i sin karriär och skaffat sig en plattform i livet måste ta hjälp av barnen för att kunna svara på den kunskap som lärs ut i femman.

Slutsatsen var, om man inte bär med sig någon kunskap från den tidsperioden som har legat till grunden för ens karriär, är kunskapen knappast tidsenlig. Det jag menar är att dagens läroplan måste anpassas till den verklighet barnen lever i för att kunskapen skall vara relevant i framtiden.

No comments:

Post a Comment